Klanten

Klanten­­administratie

Thuiswest streeft ernaar een goed beeld te vormen van haar (toekomstige) klanten. Welk gezinstype vertegenwoordigen zij? Uit hoeveel personen bestaan hun huishoudens? Hoe oud zijn deze personen? Welke evoluties zijn er waarneembaar binnen deze groep? Door deze vragen te beantwoorden kan Thuiswest haar woningaanbod optimaal afstemmen op de reële vraag. Deze gegevens zijn cruciaal om richting te geven aan de te ontwikkelen woningtypes. Statistische informatie over huurders en potentiële huurders is essentieel om een duidelijk beeld van hen te vormen en te beoordelen of het beleid van de maatschappij bijsturing vereist.

Klanten­ondersteuning

In het fusiejaar 2023 heeft de klantenondersteuning van Thuiswest de kans gegrepen om binnen de dienst uniformiteit te bewerkstelligen. Het doel was om te komen tot één uniform takenpakket voor elke medewerker. Om een breed gedragen visie te ontwikkelen, werden de verschillende huurbegeleiders bevraagd. Deze aanpak stelde ons in staat om, waar haalbaar, de beste elementen van elke organisatie over te nemen en te integreren in de nieuwe structuur van Thuiswest. In grote lijnen kan het takenpakket van een huurbegeleider worden onderverdeeld in drie delen: individuele huurbegeleiding, collectieve huurbegeleiding en huurdersparticipatie.